Vi levererar inom 1-3 arbetsdagar
BEKRÄFTELSE, UPPRÄTTANDE AVTAL OM KÖP
Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din beställning uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen beställning skickas automatiskt en beställningsbekräftelse till din e-postadress som du angivit under din beställning.
Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundtjänst.
Vi (Lantliv) reserverar sig från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din beställning. Kan inte Lantliv leverera enligt din beställningsbekräftelse kommer du kontaktas och ges möjlighet att annullera din order eller få erbjudande om ersättningsvara.
Lantliv ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
PRISER
Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.
FRAKTKOSTNAD
Fraktavgift tillkommer med 79 kr per order. Vid vissa skrymmande order tillkommer 200 kr i frakt. Detta anges på dessa artiklar. Fri frakt på ordrar vars värde överstiger 1000 kr, gäller ej för kategori ”möbler”.
BETALNINGSALTERNATIV
Fakturabetalning (Klarna Checkout)Kortbetalning (Klarna Checkout)Direktbetalning (via bank, Klarna Checkout)Delbetalning (Klarna Checkout)
BETALNING VIA KLARNA CHECKOUT
I samarbete med Klarna erbjuder vi kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning samt direktbetalning. Fakturor skickas ut via epost i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se. Fullständiga villkor för Klarna Checkout kan läsas här.
BETALNINGSVILLKOR
Hos Lantliv kan Du alltid känna att du betalar tryggt, enkelt & säkert!
Du kan välja att betala med Faktura, Konto, Delbetalning, Kort samt med din Internetbank via Klarna Checkout.
ATT HANDLA HOS LANTLIV ÄR ENKELT & SMIDIGT
Första gången du handlar via Klarna måste du knappa in alla dina uppgifter, därefter känner Klarna igen dig (oavsett om du handlat hos Lantliv tidigare eller i en annan shop som har Klarna checkout). Vid nästa köp i kassan knappar du bara in din e-post och din postkod och automatiskt fyller Klarna i dina uppgifter i kassan.
DITT KÖP GENOMFÖRS TRYGGT OCH SÄKERT HOS LANTLIV
Vårt fokus är att du ska känna dig trygg och säker när du handlar hos oss. Det betyder bland annat att du alltid får dina varor först och betalar sen utom om du väljer alternativet förskottsbetalning. När du genomför ett köp hos Lantliv skapas automatiskt en faktura (utan avgift) hos Klarna. Om du inte vill betala med faktura, väljer du ett annat betalalternativ som passar dig; delbetalning (Klarna konto), kortbetalning eller direktbetalning.
FAKTURA
Fakturan skickas via mail till dig. Har du tagit emot dina varor men saknar fakturan ber vi dig kontakta Klarnas kundservice +46 (0)8 – 120 120 10, så skickar Klarna en ny faktura. Du har automatiskt 14 dagar på dig att betala från det att varorna skickas från oss på Lantliv. Du kan själv flytta fram förfallodatumet på din originalfaktura med 10 dagar hos Klarna. Du loggar in på Klarnas hemsida och fyller i fakturans OCR- / Fakturanummer och ditt personnummer.
DELBETALNING
Med Klarna delbetalning väljer du själv hur mycket du betalar varje månad. Har du handlat i flera olika butiker med Klarna Delbetalning/Klarna Konto samlas dina köp på en och samma faktura. Du får hemskickat ett kontoavtal, därefter skickas sedan din första faktura till dig. Den betalar du i slutet av nästkommande månad, ex. handla i januari, betala i slutet av februari. Därefter kommer dina kommande fakturor med betalningsvillkor i slutet av varje månad. Du kan själv styra hur mycket du vill betala på din faktura. På din kontofaktura vid raden “Betala lägst” hittar du vilket belopp du som lägst kan betala. Skulle du vilja betala hela beloppet på en gång går det alldeles utmärkt. Då avslutas ditt konto automatiskt hos Klarna.
KLARNA KONTO
Med Klarna Konto samlar du alla dina köp på en enda samlingsfaktura. Den första kontofakturan skickas till dig via post månaden efter du lagt ditt köp. Kommande kontofakturor skickas alltid i mitten av månaden med ett förfallodatum i slutet mellan den 28e och den 30e. Med Klarna konto kan du även delbetala dina köp på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. I Klarna Konto ingår även våra kampanjer (t.ex. “Köp nu – Betala i februari”). Genom att välja en kampanj kan du skjuta upp din betalning och sedan betala hela beloppet när du tar emot fakturan för den månaden du valt.
Alla kampanjer är helt räntefria och den enda kostnad som tillkommer vid detta alternativ är en avgift om 29,00 SEK
Bestämmer du dig för att returnera hela eller delar av din beställning ska du självklart inte betala för dessa varor. Genom att logga in på Klarnas hemsida kan du flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar, så att vi på Lantliv inredning hinner ta emot returen och registrera den. Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. Du loggar in genom att fylla i ditt OCR- / Fakturanummer och personnummer.
Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice +46 (0)8 – 120 120 10, så hjälper de vidare.
KORTBETALNING
Du kan även välja att betala med kortbetalning via Klarna Checkout. Du kan välja mellan VISA och Mastercard.
DIREKTBETALNING/INTERNETBANK
Direktbetalning är ett betalningsalternativ där du som Kund skickas till din banks inloggningssida. Här krävs verifiering på sedvanligt sätt. Uppgifter om betalningsmottagare och belopp är redan ifyllda och du väljer bara vilket konto för att genomföra betalningen och godkänner sedan denna. Direktbetalning fungerar för dig som har internetbank hos Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank.
KAN JAG FLYTTA FRAM FÖRFALLODATUMET PÅ MIN FAKTURA?
Det går utmärkt att flytta fram förfallodatumet på din originalfaktura med tio dagar när du handlat genom Klarna faktura. Du förlänger enkelt förfallodatumet genom att logga in via Klarnas hemsida. Du kan logga in genom att fylla i fakturans OCR- / Fakturanummer och ditt personnummer.
LEVERANS
Varorna skickas vanligtvis med DHL och levereras hem till dig eller hämtas ut på närmaste utlämningsställe.Normal leveranstid är ca 2- 5 dagar från det att ordern är mottagen och bekräftad.Varorna kan även hämtas i fysisk butik, då krediteras fraktkostnaden.
En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
EJ UTLÖSTA PAKET
Paketet ligger på utlämningsstället under två veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 kr.
OM DU ÅNGRAR DIG
Om du skulle ångra ditt köp gäller 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Varan ska då returneras komplett och i oanvänt skick i orginalförpackning. Spar därför emballaget varan skickats i tills att ni ser att ni är nöjd med varan. Vid ångerköp står köparen för returfrakten (69 kr). Kontakta oss vi mail så ordnar vi med en returfraktsedel. Skickar man tillbaka en vara i brev står man själv för risken att varan ej kommer fram.
ORDER FRÅN UTLANDET
Självklart kan vi även leverera varor utanför Sveriges gränser inom EU. Kontakta oss då via mail så återkommer vi med billigaste fraktkostnad. För order till tex Danmark och Finland debiteras en fraktkostnad på 200 kr för order under 1500 kr. För order överstigande 1500 kr bjuder vi på frakten om inte paketet är stort och skrymmande. Vi har tyvärr inte möjlighet att leverera till Norge.
FORCE MAJEURE
Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.
ÖVRIGT
Vid eventuell tvist kommer Lantliv inredning i Leksand AB att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.
KUNDSERVICE
Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:
Lantliv inredning i Leksand AB
Hantverkaregatan 4 E, 793 30 Leksand
E-post: info@lantlivinredning.se
Telefonnummer: 0247-34320